۱۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۰۷

رییس مجمع العلما خبر داد:

ایجاد مدرسه قرانی در مالزی/ استقبال از همکاری جامعه المصطفی(ص)

ایجاد مدرسه قرانی در مالزی/ استقبال از همکاری جامعه المصطفی(ص)

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: رئیس مجمع العلمای مالزی در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده جامعه المصطفی گفت که این مجمع تصمیم دارد مدرسه قرآنی ویژه حافظان تاسیس کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحلیم افزود: نمایندگی های مجمع علما در ایالت ها ی مختلف مالزی هر کدام 10 نفرنخبه را برای این مدرسه قرانی معرفی و هزینه های آن را تقبل می کنند.

حجت الاسلام رادمرد نماینده جامعه المصطفی(ص) پیشنهاد کرد که جامعةالمصطفی می تواند در برنامه ریزی درسی وتامین متون کمک کند .

وی افزود: شما می توانید ازمتون پیشنهادی هرکدام مفید بود را انتخاب کنید و جامعةالمصطفی آمادگی دارد میزبان  شما و جمعی از علما برای بازدید علمی از حوزه علمیه قم باشد.

رئیس مجمع العلمای مالزی ضمن استقبال از این پیشنهاد ، تقاضا کرد متونی به زبان عربی توسط جامعه المصطفی معرفی شود تا به عنوان متن درسی و یا جهت استفاده در کتابخانه مورد استفاده قرار گیرد.

در این نسشت همچنین موضوع رویت هلال درمالزی مطرح شد که ایشان گفت : این امر در اختیار مجالس اسلامی ایالت ها است و چون اکثر اوقات جو مالزی برای رویت مساعد نیست به ابزار علمی هم اعتماد می شود وموسسه جاکیم نتیجه را به شاه اعلام می کند و پادشاه  اول ماه رمضان را رسما اعلام می کند.

کد خبر 1376229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha